20 . 12. 2022 Vojtěch Hromíř byl hostem pořadu 20 minut Radiožurnálu, rozhovor se týkal emisních povolenek. Přepis rozhovoru
20. 12. 2022 Zavedení emisních povolenek zdraží silniční dopravu, novinky
Zavedení emisních povolenek pro silniční dopravu bude znamenat její zdražení pro zákazníky i veřejnost. Malí dopravci nebo dopravci v méně rozvinutých zemích se mohou dostat do pozice,
kdy nebudou stačit kapitálově silnějším konkurentům, řekl mluvčí Martin Felix.
15. 11. 2022 Snížená sazba u nafty je pro nás klíčová věc, říká Vojtěch Hromíř z Česmadu, ekonomickydenik
„Nákladní doprava dnes platí mýto na maximu, které umožňuje evropská legislativa,“ říká Vojtěch Hromíř, generální tajemník Sdružení automobilových dopravců Česmad Bohemia.
10. 11. 2022 Úsilí o dekarbonizaci nesmí ohrozit fungování silniční dopravy a ekonomiky, dnoviny
Rozhovor s prezidentem Sdružení ČESMAD Bohemia a jednatelem společnosti M+L Logistik Josefem Melzerem na téma růstu nákladů, snahy Sdružení o podporu silniční dopravy, ale také nejistotě ohledně investic do nových technologií v důsledku celoevropské snahy o dekarbonizaci.
05. 11. 2023 Nákladní silniční dopravce obestírají chmury, optimistů prudce ubylo, zdopravy
„Čísla znamenající pokles optimismu ohledně budoucího objemu zakázek nejsou pouze znepokojivým ukazatelem pro dopravu. Dle našich zkušeností tento trend vždy znamenal blížící se potíže pro celou ekonomiku. To pokaždé silniční doprava velmi citlivě predikuje,“ uvedl generální tajemník Česmadu Bohemia Vojtěch Hromíř.
05. 11 2023 Experti radí škrty, které vláda nechce, MF Dnes
„Zrušení slev, které by znamenalo odklon lidí od hromadné dopravy a zvýšilo užívání soukromé dopravy, není žádoucí ani z hlediska ekologického, ani z hlediska přínosu k úsporám energií,“ reagoval mluvčí sdružení dopravců Martin Felix
03. 11. 2022 Máte slovo s Michaelou Jílkovou, ceskatelevize
Pořad navštívili prezident Sdružení Josef Melzer a člen předsednictva Michal Hošek. V pořadu se řešily otázky: Kdo vydělává na drahém benzínu a naftě? Proč nezlevní, když cena ropy výrazně klesla? Účtují se nepřiměřené marže? A dělá vláda maximum, aby cenu paliv snížila?
29. 10. 2022 Přepravci počítají ztráty. Kontroly vláda prodloužila, Brněnský deník
27. 10. 2022 Jak se silniční dopravci vyrovnávají s vysokými vstupními náklady? Rozhovor s Martinem Felixem, dnoviny
29. 09. 2022 Kontroly na hranicích se Slovenskem, odkaz na video reportáže: cnn.iprima
27. 09. 2022 Rukavice u pokladny a pauza na čaj. Firmy reagují na nařízení vlády, seznamzpravy
„Řidiči rozhodně nepočítají s tím, že by si jakkoliv snižovali teplotu v kabině,“ reagoval mluvčí Sdružení automobilových dopravců Martin Felix. Zapochyboval přitom nad tím, jaké úspory by tento krok přinesl.
27. 09. 2022 Zavření hranice? Přibudou zátarasy, na přechodech se zpozdí vlaky, seznamzpravy
Nákladní dopravci doufají, že zdržení nebudou příliš velká. „V covidové krizi se s tím policie naučila zacházet. Hodina čekání kamionu stojí 2 000 korun. Delší průtahy znamenají velké ekonomické ztráty,“ řekl mluvčí ČESMAD Felix.
22.09.2022 Snížení spotřební daně z nafty dostalo šanci do konce roku 2023, petrol.cz
Prezident Sdružení ČESMAD BOHEMIA Josef Melzer: „Podpora českých autodopravců v mezinárodní konkurenci znamená podporu exportu českých služeb. V tendrech rozhoduje každý halíř u nabízené ceny. Mezinárodní doprava operuje po celé Evropě, inkasuje platby od zahraničních odběratelů a všechny daně a odvody platí v České republice, což státnímu rozpočtu přináší ročně 800 tisíc korun z jednoho kamionu. Pokud je jeden náš kamion nahrazen zahraničním, dostává stát jen desetkrát méně za mýto. Státním financím pomáhá to, že české kamiony tankují naftu doma a s nimi i řada tranzitujících vozidel a řidičů z příhraničí."
07.09.2022 Zelené plyny v dopravě se stávají realitou, iprosperita
Ke konzistentnímu přístupu a podpoře ze strany vlády na akci vyzval například Vojtěch Hromíř, generální tajemník Sdružení automobilových dopravců ČESMAD BOHEMIA. „Objem investic, který předchozí politika EU vyvolala na straně veřejné správy, u výrobců a uživatelů, je obrovský. Jen u nás jde o stamiliony v plnicích stanicích a vozidlech. Ani bohatá Evropa by si neměla dovolit zahodit projekty podpořené z rozpočtu EU a zmařit investice privátních subjektů. Navíc dnešní turbulentní doba dokazuje, jak snadno se může směr otočit. V elektrárnách se znovu pálí uhlí a mění se pohledy na zdroje energií. Také proto stále považuji plyn za vhodné palivo pro dopravu i v příštích letech.“
19. 08. 2022 Dopravní noviny - Zeptali jsme se Ing. Jana Medvedě, zástupce generálního tajemníka a vedoucího odboru legislativy a mezinárodních vztahů Sdružení ČESMAD Bohemia
Tématem byly kontroly kamionů podle novely zákona o silniční dopravě. ČB kritizoval státní odborný dozor, že se zaměřuje více na české firmy, nyní by se situace měla zlepšit. Zároveň vyjádřil naději, že stát zajistí českých dopravcům větší podporu jako mají např. polší dopravci ve své zemi.
09. 08. 2022 Krádeží nafty stále přibývá, Deník
Jiří Hurník, ředitel plzeňské pobočky sdružení dopravců ČESMAD, Deníku řekl, že krádeže v době vysokých cen pohonných hmot nejsou nic neobvyklého. „V současné době jsme zaznamenali hned několik případů,“ potvrdil Hurník s tím, že krádežím se dá jen velmi těžko předejít. „Existují speciální zámky na víčka nádrže, ale pochopitelně vše lze překonat, včetně těchto zámků. Dochází i k případům, kdy zloději nádrž navrtají z boku a způsobí tím mnohem vyšší škodu, než kdyby pohonné hmoty jen odčerpali,“ upozornil Hurník.
08. 08. 2022 Nafta znovu jede, má v autobusech nahradit extrémně drahý stlačený plyn, seznamzpravy
Sedminásobný růst cen plynu přiměl dopravce k tomu, že se vrací k naftě. „Dopravcům provozujícím vozidla na CNG a LNG současná situace skutečně zcela rozvrátila obchodní model. Snaží se je odstavovat,“ říká Martin Felix, mluvčí Sdružení automobilových dopravců Česmad Bohemia.
06. 08. 2022 Levnější ropa ceny potravin zatím neovlivní. Farmáři i dopravci potřebují čas, tn.cz
Zlevnění ale ještě nepřijde ani u segmentů, na které má cena paliva silnější vliv. „Zatím to zlevnění ještě nedosáhlo ani na ty ceny před krizí. Nafta tvoří zhruba třetinu cen dopravců, ale oni jsou postiženi i další inflací, jako jsou ceny automobilů, lidské práce a podobně," řekl mluvčí Sdružení automobilových dopravců Martin Felix.
05. 08. 2022 Barometr nákladní dopravy za 2. čtvrtletí 2022, autoservismagazin
Generální tajemník ČESMAD Bohemia Vojtěch Hromíř k tomu říká: „Po velkém propadu v prvním čtvrtletí se ziskovost firem vrátila ve druhé čtvrtině roku na obvyklou úroveň. Není to na jásání, protože stále téměř 40 % dopravců musí podporovat výsledky z vlastní dopravní činnosti jinými souvisejícími ekonomickými aktivitami. Je ale vidět, že trh většinově akceptoval vyšší ceny za dopravu. To se stalo všude v Evropě a bez toho by tu už spousta dopravců nebyla. Důležitá budou teď na podzim vyjednávání o podmínkách u kontraktů na příští rok nebo roky s významnými zákazníky. Někteří naši členové vyjadřují z příštího roku obavy. Je pro ně důležité, aby se dařilo jejich zákazníkům, přitom kondice ekonomiky je dost křehká a dodavatelské řetězce stále dobře nefungují.“
01. 08. 2022 Události komentáře, ČT24 (záznam od vysílací minuty 35:50), tématem diskuze je novela silničního zákona:
Pane Hromíři, jak velká změna toto pro vás bude? „Skoro se mi chce říct, že žádná, jedná se skutečně o opatření pro mimořádné události."
01. 08. 2022 Studio ČT24 (záznam od vysílací minuty 9:45) tématem rozhovoru s Martinem Felixem jsou změny v silniční dopravě, mj. také vyplácení minimální mzdy zahraničním řidičům:
„Na jedné straně byly západní státy, které tlačily, aby se minimální mzda v tom kterém státě přísně dodržovala, na druhé byly ty východní, které opatření zase zcela odmítaly. A nám se podařilo společně s naší vládou vyjednat kompromisní balíček, že minimální mzdu bude povinné dodržovat pouze u kabotáže."
01. 08. 2022 Kalamita na silnicích? Kamiony budou smět získat výjimku z přestávek, seznamzpravy.cz
Mluvčí Sdružení dopravců ČESMAD Martin Felix: „Pravděpodobně se jedná o změnu pro úředníky, aby se vše jednodušeji zpracovávalo, ale reálně to změnu pro dopravce a veřejnost neznamená.“
28. 06. 2022 Daň z nafty asi nízká zůstane, Lidové noviny
Generální tajemník sdružení autodopravců Česmad Bohemia Vojtěch Hromíř potvrdil, že šance na zachování nižší sazby daně u nafty vyplývá i ze stále pokračustvem financí. „Chceme na dalším jednání předložit analýzu dat, jak se snížení sazby z nafty u nás projevilo v konkurenci a že to našim dopravcům pomáhá,“ uvedl Hromíř pro LN.
31. 05. 2022 Dopravci chtějí trvalé snížení spotřební daně z nafty, zvýší konkurenceschopnost, globe24
„Čeští autodopravci jsou pod tvrdým konkurenčním tlakem dopravců ze zahraničí, kteří již delší dobu těží z nižších domácích cen nafty. Tímto by se konkurenční prostředí mělo narovnat, což ve výsledku přinese finanční benefit i státu," řekl dnes generální tajemník sdružení Vojtěch Hromíř.
30. 05. 2022 Výstavba sítě nabíječek podle expertů pokulhává, TV Nova - Televizní noviny od 0:55 minuty vysílacího času (druhá reportáž)
„Pro tu velkou těžkou tranzitní dopravu si příliš nedokážu představit, že v České republice na každých šedesáti kilometrech budou dobíjecí místa s dostatečným příkonem pro velké, těžké kamiony." Vojtěch Hromíř (generální tajemník ČESMAD BOHEMIA
30. 05. 2022 Evropa žádá nabíječky u dálnic. Česko a východ EU lhůtu do roku 2025 nestihnou, E15
„Podle toho, co vím, to nepřipadá v úvahu. Když si vezmete, že obyčejné rozšíření dálničního odpočívadla trvá roky, stavba nového deset let, tak postavit tam nabíjecí stanice pro kamiony není nic, co by se za tři roky mohlo odehrát,“ říká Vojtěch Hromíř, generální tajemník sdružení dopravců Česmad Bohemia.
22. 05 2022 Firmy, dopravce i běžné lidi drtí zdražování paliv, iDnes
„Kvůli extrémnímu růstu ceny nafty, vysoké inflaci a úrokovým sazbám očekáváme další výrazný skok v nákladech v aktuálním čtvrtletí,“ uvedl mluvčí Česmad Bohemia Martin Felix
20. 05 2022 Snížení spotřební daně se na stojanech pump nemusí vůbec projevit, seznamzpravy
"Koruna padesát nezajistí přežití těchto dopravců, ale zajistí motivaci bojovat." Josef Melzer, prezident ČESMAD Bohemia
19. 05. 2022 Drahé pohonné hmoty - co s tím? 90´ ČT24 Vysílání od 1:13:45 minuty
16. 05. 2022 Řidiči kamionů by nemuseli ve výjimečných situacích dodržovat přestávky, Fulsoft
V rámci balíčku změn zároveň dopravci upozorňují, že efekt nových ustanovení hlavně v oblasti státního dozoru v dopravě se projeví naplno až v praxi. "Co ale bude zřejmě předmětem sporů je kontrola dodržování pracovní doby řidičů, která je při silniční kontrole vzhledem k nedostatku podkladů vysoce diskutabilní," dodal Felix.
05. 05. 2022 Dopravci odstavují busy na plyn, Lidové noviny
05. 05. 2022 Plynová krize dostává do problémů i dopravce, musí nahrazovat vozidla, pro-energy
„Problémy s drahým plynem jsou opravdu zásadní," řekl k aktuální situaci mluvčí sdružení dopravců Česmad Bohemia Martin Felix. Potíže jsou hlavně v autobusové dopravě, kde některé zakázky objednatelé v minulosti vypsali přímo s povinností provozu autobusů na plyn. „Tam dopravcům vznikají obrovské ztráty, které musí řešit s objednavateli dopravy, což jsou většinou kraje," popsal Felix.
02. 05. 2022 Budování odpočívek pro kamiony komentoval mluvčí ČESMAD BOHEMIA Martin Felix na ČT24. Čas - 1:11:08 odkaz na záznam
26. 04. 2022 Rozhorovr pro Studio ČT24 na téma snížení cen PHM, spotřební daně z pohonných hmot a zrušení silniční daně pro část vozidel, ČT24 (vysílácí čas od 10:45 min)
20. 04. 2022 Kamionová doprava se prodražuje. Válka trend umocnila, penize
„V posledních týdnech zaznamenávají někteří naši členové větší počet řidičů hlásících se o práci. To značí, že někteří zejména menší dopravci ukončují podnikání. Z našeho průzkumu, který jsme udělali 5 týdnů po agresi, až čtvrtina firem v nákladní dopravě avizuje možné zastavení provozu do léta,“ konstatuje Vojtěch Hromíř.
19. 04. 2022 Rozhovor pro Byznys 24 na téma problémy dopravců v souvislosti se zavedenými sankcemi Běloruska, ČT – Byznys 24 (čas: 1:11)
07. 04. 2022 Dopady drahých pohonných hmot. 90´ČT 24 (čas - od 1:01:24)
Vojtěch Hromíř byl hostem pořadu 90´ČT 24. ČESMAD BOHEMIA požaduje jako jednu z pomoci dopravcům přímou dotaci pro dopravce.
31. 03. 2022 Dopravci zdražují služby (poslední zpráva na stránce), ceskatelevize
„Každým dnem a každým ujetým kilometrem se dopravci dostávají do svízelné situace a hrozí, že se zastaví, proto je potřeba požadovat snížení spotřební daně a přímou podporu pro dopravce,“ míní prezident sdružení autodopravců Česmad Bohemia Josef Melzer.
29. 03. 2022 Evropské státy své dopravce podporují více, česká vláda váhá, busportal
Prezident Sdružení ČESMAD BOHEMIA Josef Melzer k tomu říká: „Opakovaně vyzývám vládu, aby dala před dogmatickým osekáváním rozpočtu za každou cenu přednost českým dopravcům a stejně jako vlády v jiných zemích jim nabídla konkrétní finanční pomoc. Jejím smyslem není sanovat ztráty, ale dát jim příležitost dojednat odpovídající ceny se zákazníky."
27. 03. 2022 Končí zlevněné jízdné. Připlatí si děti i důchodci, plzeňský deník
„Zavedení slev jsme uvítali, protože si myslíme, že hromadná doprava si podporu zaslouží. Skutečně také cestujících přibylo. Snížení slev jsme nepodporovali, ale doufáme, že i padesátiprocentní úspora bude dost motivační. Pro autobusové dopravce, které dva roky drtil covid a nyní se potýkají s drahou naftou, by úbytek cestujících byl asi posledním hřebíčkem do rakve,“ upozorňuje mluvčí sdružení dopravců ČESMAD Martin Felix.
27. 03. 2022 Dopravci žádají vládu o pomoc. Náklady se jim kvůli naftové krizi zvedly až o 7 korun na kilometr, ekonomickydenik
26. 03. 2022 Akutní ohrožení dopravců naftovou krizí, elogistika
25. 03. 2022 Vydržíme týdny, maximálně měsíce. Dopravcům dochází hotovost, seznamzpravy
24. 03. 2022 Ceny pohonných hmot, ČT1 (video od 35:37 minuty)
Vojtěch Hromíř, generální tajemník sdružení Česmad Bohemia: "Žádáme o dvě opatření. To první je okamžité, rychlé a je to prostě finanční přímá podpora. A to druhé opatření, to je snížení spotřební daně z nafty na minimum Evropské unie."
24. 03. 2022 Česmad Bohemia: Dopravci jsou akutně ohroženi naftovou krizí, systemylogistiky
Prezident sdružení Josef Melzer to zdůvodňuje slovy: „Silniční doprava je strategickým odvětvím státu, což prokázala v uplynulých dvou letech coronaviru. Kromě své nezastupitelnosti (realizuje až 80 % objemu všech přeprav) přináší státu i nemalé finanční příspěvky. Jeden český kamion generuje ročně zhruba 800 tisíc korun na daních a odvodech, ovšem v případě nahrazení zahraničním dopravcem, získává stát jen 70 tisíc korun na mýtu.“ A dodává, že požadované snížení spotřební daně o 1,60 Kč by při současné úrovni cen výrazně příjem státu neohrozilo, neboť nyní při vyšších cenách za pohonné hmoty získává na DPH o 2,50 až 3,20 Kč z litru více ve srovnání s průměrem roku 2021. Nižší daň ale dá tuzemským dopravcům šanci v soutěži se zahraniční konkurencí.
24. 03. 2022 Zrušte silniční daně a snižte spotřební daně z nafty, žádají čeští dopravci, idnes
„Silniční dopravci jsou prvními firmami, které jsou růstem cen postiženy jako první. Jde navíc o odvětví s nízkými maržemi, a je proto potřeba, aby jim stát věnoval zvýšenou pozornost,“ uvedl generální tajemník Česmad Bohemia Vojtěch Hromíř
21. 03. 2022 Dopravci kritizují vládu za opatření proti zdražování pohonných hmot, impuls
„Zejména menší dopravci jsou na pokraji krachu, vysoké ceny za paliva budou muset promítnout také na spotřebitelských cenách,“ vysvětluje mluvčí ČESMAD Martin Felix. „V době pandemie se podařilo snížit spotřební daň o korunu. Ale teď je tam ještě prostor 1,60 Kč k tomu minimu, které povoluje EU.“
16. 03. 2022 Přepravce ničí rychle rostoucí ceny paliv, říká Hromíř z ČESMAD, idnes
"Chtěli bychom, aby vláda účinně zafungovala vůči rostoucím cenám. Víme, že řešení se hledají obtížně. Určitě souhlasíme s kontrolou marží. Jak distributorů, tak výrobců. Také chceme, aby vláda snížila spotřební daň z nafty. Okolní země jako Polsko, Maďarsko či Slovinsko ji mají nastavenou na minimum Evropské unie. Česko je nad tímto minimem zhruba o korunu a šedesát haléřů. To je navíc důležitá věc pro konkurenceschopnost našeho oboru. Teď je na to nejvhodnější doba a v kombinaci s kontrolou marží nehrozí, že by se snížení ztratilo v distribučním řetězci, což bývá častá námitka."
15. 03. 2022 Zastropování cen, odklad splátek i zrušení daní. Dopravci kvůli svým požadavkům blokovali hlavní tahy v ČR a příště chtějí přitvrdit, auto-mania
"Není možné, aby byla u nás nafta o 10 Kč dražší než v Polsku, o 8 Kč dražší než na Slovensku a o 2 Kč dražší než v Rakousku. Vláda by se také neměla zdráhat jednat s EU o rozvolnění některých mantinelů v oblasti zdaňování paliv či vozidel,“ napsal Česmad.
13. 03. 2022 Dopravci v pondělí zablokují Česko. Vadí jim vysoké ceny paliva, Tnbiz
Ačkoliv vláda vydala nějaká opatření proti růstu cen pohonných hmot, podle ekonomů ani dopravců nejsou dostatečná. "ČESMAD jako instituce zatím ještě dává přednost jednání. Někteří naši členové jsou ale součástí protestu, nechtějí sedět doma a dívat se, jak jim ty firmy dodělávají," řekl generální tajemník ČESMAD BOHEMIA Vojtěch Hromíř.
12. 03. 2022 Dopravce naštvaly „nekvalifikované“ kroky vlády. Chystají blokády, nasepraha
Prezident sdružení Josef Melzer žádá o setkání i premiéra Petra Fialu: „Včerejší tisková konference mě velmi zklamala. Vláda slavnostně oznámila, že neudělá pro naše členy nic. Zcela reálně hrozí, že mnozí dopravci nevyjedou a zboží nebude mít kdo vozit. Buď naše vláda nevnímá kritickou situaci dopravců, kteří jsou zasaženi růstem cen nafty jako první, nebo jim na rozdíl od vlád v okolních zemích pomoci nechce. Rád bych pana premiéra s našimi návrhy osobně seznámil.“
10. 03. 2022 Cena nafty žene dopravce ke krachu, Plzeňský deník
Významný nárůst cen zboží a služeb potvrdil také Martin Felix ze sdružení dopravců ČESMAD Bohemia. „Vše, co je v obchodech, se sveze hned několikrát v kamionu. Doprava dříve nebo později rapidně zdraží a to se promítne úplně do všeho.“
10. 03. 2022 Hází nás přes palubu. Dopravci se bojí, že je konec řepky v palivech nezachrání, Hospodářské noviny
Vojtěch Hromíř pro HN uvedl, že vládou slibované změny zákona mohou trvat měsíc či déle, a řada dopravců se jich tak nedožije. „Ceny nyní rostou denně. Z tohoto pohledu se nám zatím zdá, že nás vláda hodila přes palubu,“ řekl Hromíř. Upozornil přitom, že úspora by navíc nemusela pokrýt ani denní nárůsty cen.
09. 03. 2022 Cenová exploze paliv, Lidové noviny
„Vláda nás tím, že se zrušení silniční daně vztáhne jen na dodávky, zatím hodila přes palubu. Tomu děsivě rychlému zdražení nafty nedokážeme tak rychle čelit, mnohé to existenčně ohrožuje,“ byla první reakce Vojtěcha Hromíře.
09. 03. 2022 Vláda kvůli vysokým cenám benzinu zruší přimíchávání biopaliv. Odpustí i silniční daň, aktualne
Vládní kroky zkritizovali také dopravci, podle nichž jsou nedostatečné a jde o slabá opatření. "Je to nedostatečné," řekl Hromíř. Silniční daň je jen položka v současných nákladech dopravců. "Nejnovější kamiony jsou na minimech už dnes, nepomůže jim to." Zrušení povinného přimíchávání biosložky do paliv sníží ceny zhruba o jednu až dvě koruny za litr.
09. 03. 2022 Raketový růst cen benzínu a nafty může zdražit i omezit veřejnou dopravu, Cesky.radio
„Dopravci nemohou ani zčásti omezit svoji spotřebu jako individuální motoristé, ani okamžitě přenést vyšší náklady do ceny pro zákazníky. To je obtížné i u menších změn v nákladech a nějakou dobu to trvá. Dnes sjednaná cena za přepravu už po třech dnech nepokryje ani náklady, protože mezitím zdraží distributoři paliv o několik korun,“ upozornilo sdružení „Navíc jsou v sousedství dopravci z Polska, Maďarska či Rumunska, kteří zatím těží z nižší ceny nafty, kterou jim jejich vlády zajistily snížením daní nebo zastropováním ceny.“
09. 03. 2022 Vláda ruší silniční daň autům do 12 tun, u paliv chystá kontrolu marží, idnes
„O snížení silniční daně jsme jednali už za covidu a dostali jsme se na nejnižší limity stanovené Evropskou unií. To je opatření, které náš problém neřeší,“ uvedl generální tajemník Sdružení automobilových dopravců Česmad Bohemia Vojtěch Hromíř.
09. 03. 2022 Vláda situaci s naftou pro dopravce nevyřešila, busportal
Prezident Sdružení Josef Melzer k tomu říká: „Potřebujeme nutně ihned s vládou jednat, mezi dopravci je situace vážná! Teď potřebujeme rychlé a účinné řešení, aspoň nějakou stabilitu a přibrzdění růstu cen. Silniční dopravci od vlády potřebují dostat čas na to, aby mohli vyšší náklady promítnout do cen. Když čas nedostanou, mnoho z nich končí, ale dopady pocítí každý v Česku.“
09. 03. 2022 Nečekaný náraz. Dopravci jdou na krev a varují, že zdražení přijde okamžitě, forbes
09. 03. 2022 Nejen nafta. Plyn na pumpách podražil už na dvojnásobek, Hospodářské noviny
Česmad Bohemia Vojtěch Hromíř: „samozřejmě zdražování CNG pozorujeme, ceny plynu prudce narostly už na podzim. Aktuálně jsou na 2–2,5násobku předchozích cen a mění se i nadále spíše v řádu hodin a dnů než týdnů,“ tvrdí Hromíř s tím, že při takovém zdražení se provoz na plyn nevyplatí. „Ekonomika provozu je nyní v troskách,“ dodává.
09. 03. 2022 Dopravci čelí drahé naftě a čekají na pomoc vlády. Ta se záchranou do poslední chvíle váhá, Hospodářské noviny
Generální tajemník Sdružení dopravců Česmad Bohemia Vojtěch Hromíř pro HN potvrdil, že přepravci netrpělivě vyčkávají, s čím ve středu vláda přijde. „Pro nás je důležité časové hledisko. Dnes si s někým dohodnete, že odvezete náklad za tři dny, a až ho odvezete, tak už proděláváte,“ popsal Hromíř situaci dopravců.
08. 03. 2022 Dopravce: Drahý benzin? Teď hrajeme o to, jestli se zboží dostane do regálů, seznamzpravy
08. 03. 2022 Ceny pohonných hmot drtí české dopravce. Bude se zdražovat, tn.nova
"Byl bych rád, kdyby se nezneužívala současná situace. Toto je fatální dopad, který ohrožuje nejen dopravní firmy, ale i přepravu osob i zboží," podotýká Melzer.
"Zvýšením cen je ohrožený každý dopravce. Tohle nemůže žádná dopravní firma absolvovat, to nelze. Přímá ztráta z každého kilometru je až čtyři koruny ztráta, a to jen vlivem nárůstu pohonných hmot. My nyní hrajeme o přežití a o to, abychom byli schopní dodávat službu."
08. 03. 2022 Zlevněte naftu, tlačí vládu dopravci, MF DNES
Většina dopravců totiž má smlouvy s palivovou doložkou, která se aktualizuje po třech měsících. V současnosti tak podle tajemníka sdružení Česmad Bohemia Vojtěcha Hromíře dotují své odběratele s vidinou toho, že po aktualizaci palivové valorizace se rozdíl mezi reálnými a účtovanými cenami vyrovná.
08. 03. 2022 Jízda taxíkem po Hradci Králové je dražší. Zvyšující se ceny pohonných hmot mohou potrápit i aerokluby, hradecka.drbna
Podle mluvčího sdružení dopravců Česmad Bohemia Martina Felixe, ohrožuje rychlý nárůst cen i společnosti, které mají palivovou doložku. „Ještě hůře jsou na tom autobusoví dopravci v závazku veřejné služby. Tam se obvykle cena za naftu dorovnává až po jednom roce."
08. 03. 2022 Benzin rychle zdražuje, ČT1
07. 03. 2022 Vláda řeší, jak zastavit paniku na českých pumpách. Zvažuje cenové stropy i nižší DPH, zpravy.aktualne
"Bohužel ochota zákazníků přistoupit na vyšší ceny není adekvátní situaci. Myslím, že za stávající ceny, kdy na každém kilometru dopravce prodělává několik korun, nebude možné služby poskytovat," řekl mluvčí sdružení dopravců Česmad Bohemia Martin Felix.
07. 03. 2022 Panika u pump, dopravci volají o pomoc. Jurečka uvažuje o zastropování cen, Hospodářské noviny
„Je to obrovský tlak na cash flow. Dopravci zdražení pohonných hmot platí ihned, neexistuje přitom žádná smlouva se zákazníkem, která by jim to umožnila takto bleskurychle promítnout do cen,“ řekl HN generální tajemník Sdružení dopravců Česmad Bohemia Vojtěch Hromíř.
06. 03. 2022 Řidiči jsou, problém je ropa, MF Dnes
„V kamionové dopravě může zakázku převzít jiná firma. To u autobusů, kde mají své kmenové řidiče, nelze. Při masivnějším odchodu ukrajinských řidičů proto mohou nastat potíže spíše u autobusových linek,“ vysvětluje mluvčí Sdružení automobilových dopravců ČESMAD Bohemia Martin Felix.
04. 03. 2022 Autobusoví dopravci založili pod hlavičkou Česmadu stránky na koordinaci dopravy uprchlíků, zdopravy
04. 03. 2022 Posíláte svůj autobus na pomoc uprchlíkům z Ukrajiny? Dejte vědět koordinátorům, busportal
04. 03. 2022 Rychle rostoucí ceny nafty drtí dopravce, žádají pomoc vlády i krajů, zdopravy
04. 03. 2022 Sankce proti Rusku zasáhly jednotky dopravců v ČR, významně jim klesly zakázky, amsp
05. 03. 2022 Ostuda Česka: Odstávek pro kamiony je zoufale málo, stavba nových vázne, denik
04. 03. 2022 Pohonné hmoty prudce zdražují, ceny rostou každý den, eurozpravy
Současné rekordní ceny nafty a benzinu ohrožují tuzemské dopravce. Podle nich nebude dál možné poskytovat služby za stávající ceny, zákazníci však na zdražování nechtějí přistoupit. Dopravci proto zahájili jednání s vládou o možných řešeních, patří mezi ně například snížení spotřební daně. Na dotaz ČTK to uvedl mluvčí sdružení dopravců Česmad Bohemia Martin Felix.
03. 03. 2022 Bezplatné vlaky využilo již přes 3 500 ukrajinských občanů, ekonomickydenik
03. 03. 2022 Dopravci nabízí pomoc Ukrajině, logisticnews
Prezident Sdružení Josef Melzer k tomu říká: „Jsme velmi potěšeni, že čeští dopravci okamžitě zareagovali a nabízejí na pomoc Ukrajině volné kapacity kamionů, autobusů, ale i speciální techniku na dopravu stavebních strojů nebo vojenského materiálu. Na naši výzvu se bezprostředně přihlásily desítky členů, kromě toho mnoho firem pomáhá již individuálně.“
03. 03. 2022 Vlaky a autobusy přijely do ČR tisíce uprchlíků, zvláštní spoje budou jezdit dál, eurozpravy
03. 03. 2022 Škoda Auto zastaví aktivity v Rusku. Průzkum ukázal odliv ukrajinských pracovníků z českých firem, čt24
Evropské sankce proti Rusku kvůli eskalaci konfliktu na Ukrajině postihly mezi českými kamionovými dopravci jednotky firem. Těm nyní klesly zakázky o více než 80 procent. Většinu přepravy mezi ČR a Ruskem ovšem v posledních letech realizují už ruští dopravci. Podobná je situace i při přepravách s Ukrajinou, vysvětlil mluvčí sdružení dopravců Česmad Bohemia Martin Felix.
28. 02. 2022 Čeští dopravci nabízejí pomoc Ukrajině, Systemylogistiky
„Členové sdružení nabídli svá vozidla s posádkami a my je dáváme k dispozici krizovému štábu ministerstva dopravy. Rovněž se na nás mohou obrátit i další organizace zajišťující pomoc, ať už potřebují přepravit materiál nebo osoby. Doufáme, že ozbrojená část konfliktu skončí co nejdříve a jsme připraveni pomáhat i při následném překonávání jejích tragických následků,“ upřesňuje nabídku pomoci Vojtěch Hromíř, generální tajemník
28. 02. 2022 Příliv uprchlíků z Ukrajiny roste, vlna solidarity je obrovská. Vyjíždějí další autobusy, ČT24
„Čeští dopravci okamžitě zareagovali a nabízejí na pomoc Ukrajině volné kapacity kamionů, autobusů, ale i speciální techniku na dopravu stavebních strojů nebo vojenského materiálu. Na naši výzvu se bezprostředně přihlásily desítky členů, kromě toho mnoho firem pomáhá již individuálně,“ uvedl prezident sdružení Česmad Bohemia Josef Melzer.
27. 02. 2022 Škoda, Zetor, Prazdroj. Válka ohrožuje exportéry, novinky
27. 02. 2022 České firmy se kvůli válce obávají odlivu zaměstnanců. Čekají na další kroky vlády, E15
25. 02. 2022 Čeští dopravci se obávají odchodu ukrajinských řidičů, Dnoviny
24. 02. 2022 Firmy jsou ve střehu, bez Ukrajinců by se ocitly v personální nouzi, Idnes
„Tuzemskou kamionovou dopravu zatím krize na Ukrajině nezasáhla, dopravci se ovšem kvůli eskalaci konfliktu na Ukrajině obávají možných odchodů ukrajinských řidičů. Dlouhodobě nám schází okolo 20 000 profesionálních řidičů,“ dodal mluvčí sdružení dopravců Česmad Bohemia Martin Felix
24. 02. 2022 Konec chaosu: Dopravce a řidiče čekají nové povinnosti, ale hlavně zjednodušení, Podnikatel
23. 02. 2022 Kde si řidiči odpočinou? Míst je zoufale málo, Hradecký deník
"Nákladní doprava je stále hustší a podle nás v současné době chybí na dva tisíce parkovacích míst. Nejvíce pak v okolí Prahy,“ míní mluvčí sdružení dopravců ČESMASD Bohemia Martin Felix.
23. 02. 2022 Evropa má emisní bič na kamiony, Lidové noviny
„O elektrických vozidlech sice všichni mluví, že je už vyrábí nebo co nevidět začnou, ale dnešní situace je poněkud jiná. Elektrická nákladní vozidla jsou k dispozici zatím pouze pro rozvážkovou dopravu, stojí zhruba 3,5krát více než konvenční a mají dojezd 150 kilometrů. Vodíková k dispozici nejsou vůbec, což platí i pro infrastrukturu,“ popisuje mluvčí sdružení Martin Felix.
19. 02. 2022 Boj o fleky pro kamiony už nebude tak horký, MF DNES
„Kvůli zhruba dvěma tisícům chybějícím parkovacím místům na našich dálnicích jsou řidiči dennodenně vystaveni neřešitelnému dilematu porušit předpisy o době jízdy a odpočinku, nebo zaparkovat, kde se dá,“ uvedl před časem mluvčí sdružení ČESMAD Bohemia Martin Felix.
13. 02. 2022 Lidé stavějí zdi kvůli kamionům, Lidové noviny
„Tranzitní doprava se opravdu na silnice druhých a třetích tříd dostává zcela výjimečně a případné kritické úseky je možné a jedině správné řešit zákazovými značkami. Naše síť dálnic a silnic první třídy je nedostatečná a mnohdy ji silnice nižších tříd nahrazují. Paušální zákaz by přinesl daleko více škody než užitku, znamenal by násobné prodloužení dopravy, kdyby se do blízkých míst muselo složitě zajíždět po jedničkách. To by bylo značně neekonomické i neekologické,“ reagoval mluvčí Sdružení automobilových dopravců Česmad Bohemia Martin Felix.
03. 02. 2022 Vojtěch Hromíř: První jednání našeho sdružení s novým ministrem dopravy bylo vstřícné a korektní, Dopravní Noviny
03. 02. 2022 Nová pravidla EU brzdí kamiony na hranicích, Lidové noviny
„Nechtějí-li řidiči riskovat pokutu, musí zastavit buď přímo na hranicích, nebo na nejbližším možném místě za nimi. Dá se proto očekávat, že zejména ve špičce může v těchto místech nastat problém,“ řekl LN Jan Medveď
02. 02. 2022 Česko vyhrálo bitvu o mzdy řidičů kamionů. V Evropě se začíná jezdit podle nových pravidel, Hospodářské noviny
31. 01. 2022 Od 2. února platí nová pravidla pro řidiče mezinárodní silniční dopravy, Dopravní Noviny
„Jde o kompromis, ale naši dopravci už při drtivé většině přeprav nebudou muset čelit v každé zemi jiným předpisům pro hlášení, evidenci a kontrolu vysílání, jakými jsou dnes například německý MiLoG, francouzský Loi Macron apod. Pro všechny státy EU bude jeden jednotný systém s jedním účtem dopravce,“ uvedl Martin Felix.
28. 01. 2022 Zjednodušte migrační politiku, volají české firmy. Chybí jim stovky tisíc lidí, Forbes
Českým speditérům chybí tisíce lidí. „V současnosti chybí zhruba pět tisíc řidičů autobusů a patnáct tisíc řidičů kamionů. V souvislosti s covidem má již problémy autobusová doprava, řada spojů musí být rušena. Komplikuje se i kamionová doprava,“ vyjmenovává Felix.
26. 01. 2022 Zaparkovat kamion na D1? Večer bez šance, vědí řidiči. Dálniční odpočívky spolknou stamiliony, E15
„Největší problémy při schvalování dělají obce, které mají tato zařízení spojena s nepořádkem a nechtějí je mít ani ve větší vzdálenosti od zástavby. Jsou pak schopny blokovat kvůli odpočívce schvalování celého dálničního úseku,“ podotýká mluvčí sdružení nákladních vozidel a kamionů Česmad Bohemia Martin Felix.
20. 01. 2022 Ing. Zdeněk Suchan: Na rušení či úpravu slev se dívám jako na velké šlápnutí vedle, Dopravní Noviny
"Na rušení či úpravu slev na jízdném pro žáky, studenty a seniory se dívám jako na velké šlápnutí vedle. Poskytování slev na jízdném těmto kategoriím, zavedené od září 2018, je za poslední léta jediná smysluplná podpora veřejné dopravy. Přineslo to zvýšení počtu cestujících a pomáhá podle mne i v sociální oblasti a v ekologii." Ing. Zdeněk Suchan, 1. viceprezidenta Sdružení ČESMAD Bohemia a výkonný ředitel ČSAD Autobusy Karlovy Vary, a. s.
17. 01. 2022 Mýto v roce 2021 nejvíce řešili v Pardubickém kraji, allnwes
„Úprava této daně, která pro dopravce znamenala nutnost vyjednat nové ceny se svými zákazníky, přinesla i některá pozitiva. Bylo to jednak lehké navýšení množstevních slev z mýtného, z kterého profitují jako častí uživatelé především domácí dopravci, dále jsme uvítali zrušení zvýšených pátečních sazeb, které nevedlo k regulaci dopravy, ale pouze komplikovalo dojezdy řidičů kamionů domů na víkendy. Na druhé straně snaha o co nejspravedlivější stanovení sazeb mýta, kde k emisní třídě, počtu náprav a druhu použité komunikace přibyla ještě hmotnost vozidla a denní doba, přinesla hodně rozsáhlý sazebník s nepatrnou přirážkou v nočních hodinách,“ uvedl Martin Felix
10. 01. 2022 Sestry i řidiči: do práce i pozitivní, Lidové noviny
„Dopravci nastavili už v minulosti zásady pro bezpečný provoz s využitím respirátorů, případně štítů a dostupné dezinfekce v autobusech. Spolu s nimi by měli mít tento režim i všichni řidiči nákladní dopravy, jejichž výpadek by ještě prohloubil poruchy v přepravních řetězcích, jichž jsme dnes z různých důvodů svědky,“ sdělil LN tisko