Archiv vystoupení v médiích 2023

18. 12. 2023   Česko neumí pokutovat přetížené kamiony ze zahraničí. Kupka viní předchůdce a slibuje nápravu, ČT24

Aby mohly úřady případné překročení povolené hmotnosti pokutovat, potřebují znát i nejvyšší technicky přípustnou hmotnost na nápravu. Tu dokáží zjistit v databázi pouze u vozidel registrovaných v Česku. To, že na zahraniční vozidla úřady při vážení dosáhnou jen stěží, ministerstvo přiznává. „Je tady zhruba padesát procent tranzitujících zahraničních dopravců, pro nás je to i otázka budoucí konkurenceschopnosti českých firem,“ apeluje prezident sdružení dopravců Česmad Bohemia Josef Melzer

15. 12. 2023   Ekologičtější přeprava lidí i zboží. Evropská unie chystá společný výpočet emisí z dopravy, ekonomickydenik

V České republice se v rámci připomínkování k návrhu vyjádřilo například Sdružení automobilových dopravců Česmad Bohemia. „Je určitě správné, že počítání bude jednotné, srovnatelné a bude podle pravidla well-to-wheel. Nicméně se obáváme, že administrativní zátěž spojená s ověřováním bude pro menší dopravní společnosti nepřiměřená, přičemž v silniční dopravě je zhruba 75 procent podniků do deseti zaměstnanců, mnoho z podniků je čistě rodinných,“ uvedl mluvčí sdružení dopravců Martin Felix.

15. 12. 2023   Ministerstvo plánuje zákaz předjíždění kamionů na téměř celé D1. Sdružení dopravců nesouhlasí, auto.cz

Podle mluvčího Martina Felixe sdružení zatím neslyšelo, že by někdo udělal analýzu, jak konkrétně zákaz přispívá bezpečnosti nebo plynulosti provozu. „Jsou tam úseky, kde je vidět na několik kilometrů, tam je zákaz zbytečný,“ myslí si Felix.

13.12.2023   Český rozhlas, odpolední Plus 

Podle prezidenta sdružení ČESMAD Josefa Melcra šlo před dvěma týdny na dálnici D1 o ojedinělé zkraty. Je potřeba si uvědomit, že my musíme jezdit za každých povětrnostních podmínek a situaci na infrastruktuře a není v zájmu žádného řidiče ani dopravní firmy tuto situaci zbytečně komplikovat. Proto beru, že excesy, které se odehrály zhruba před čtrnácti dny, jsou ojedinělé. Melcr po jednání s ministrem také řekl, že se shodli například na potřebě rozšířit interaktivní mapu pro řidiče o další informace, které by byly využitelné i pro dopravce.

3. 12. 2023   Ministr Kupka viní z kolapsu D1 i řidiče kamionů. Dopravci se brání, Seznam zpravy

Ty kamiony vyjet musí, mají nasmlouvaná časová okna. Není to jako když jedete na chalupu a řeknete si, že vyjedete za týden, protože není hezky,“ říká Felix. Podle něj je standardem používání zimních pneumatik, ale i tak se může stát, že kamion uvázne nebo se dostane do nehody. „Když se setkáme s tak nepříznivým počasím, je pro řidiče kamionu nezbytné jednat co nejbezpečněji. Na benzinkách je přitom plno a chybí tam parkovací místa. Odbočovat po okolních okresech je často nemožné, a to zejména kvůli riziku uváznutí nebo nehodě, “ vysvětluje mluvčí Česmad. „Řidiči kamionů jsou proto nuceni zůstat na dálnici a snažit se pohybovat co nejplynuleji. V takových situacích se často vyskytují problémy, protože někteří řidiči chtějí objet zácpu, což může způsobit ještě větší chaos,“ dodává Felix.

20. 11. 2023   Dovednosti nových tachografů v nákladních vozidlech se v praxi neprojeví, většina řidičů má totiž staré karty, ekonomickydenik

Ovšem jak řekl pro Ekonomický deník Martin Felix ze Sdružení automobilových dopravců ČESMAD Bohemia Martin Felix, existuje i jednodušší řešení. „Nahlašte ztrátu karty”, radí řidičům.

20. 11. 2023   Chybí dva tisíce parkovacích míst, praktickalogistika

V posledních letech začalo ŘSD problém řešit seriózní analýzou a dnes jsou již i výsledky v podobě přibývajících míst,“ uznává Martin Felix ze Sdružení automobilových dopravců Česmad Bohemia. Jenže nedostatek parkovacích míst je tak výrazný, že aktuálním tempem výstavby se podaří dohnat jejich nedostatek až za deset a více let. „Bohužel i nákladně vybudovaných sto míst za rok vyřeší problém až za dvacet let,“ upozorňuje mluvčí Česmad Felix. Podle něj je výstavba dalších nových odstavných míst příliš komplikovaná a zdlouhavá jednak kvůli legislativním podmínkám, jednak protestům obcí a občanů, v jejichž blízkosti se má stavět.

18. 11. 2023   Dopravci žádají po EK konec výjimek pro ukrajinské kamiony. Někteří dokonce blokují hranice, ct24

Generální tajemník sdružení Česmad Bohemia Vojtěch Hromíř řekl, že pro Česko sice liberalizace dopravního trhu s Ukrajinou a také s Moldavskem nemá tak silné dopady jako například v Polsku nebo na Slovensku, i tak ale tuzemské firmy vnímají negativní důsledky dohody. „Ukrajině držíme palce v konfliktu s Ruskem, dohoda se však velmi negativně podepsala na dopravním trhu okolních zemí,“ zdůraznil.

18. 11. 2023   Systém vah na D2 je nepřesný, stěžují si přepravci. Dostávají pokuty neprávem, tnbiz.cz

Na sdružení dopravců ČESMAD BOHEMIA se obrátily desítky řidičů, kteří s udělenou pokutou nesouhlasili. Kontrolní měření pak potvrdilo, že váhy mají s přesností problém. "Metrologický institut potvrdil, že ve všech parametrech se nevlezou do tolerancí," říká tajemník sdružení Vojtěch Hromíř.

13. 11. 2023   Na dálnicích D35 a D46 přibudou další zákazy předjíždění pro nákladní auta, impuls

Nikdy jsem neviděl data, která by prokazovala, že předjíždění kamionů má negativní důsledky na bezpečnost provozu. Že se kamiony někdy předjíždějí nevhodným způsobem, to se děje. Vymisťování kamionů z rychlého pruhu je otázka pouze komfortu řidičů aut z rychlého pruhu,“ uvedl generální tajemník organizace Vojtěch Hromíř.

10. 11. 2023   7. Konec předjíždění kamionů, seznamzpravy

Vina ovšem není pouze na straně kamionů, ale v nedostatečnosti infrastruktury. Je-li problém v kopcovité části D1, nelze to řešit pouze zákazy, ale je třeba pozitivní přístup a v kritických místech pracovat na rozšíření na tři pruhy. Když to jde v Německu a Polsku, proč ne u nás,“ napsal ve vyjádření už dříve mluvčí Martin Felix.

06. 11. 2023   Czech haulage association paints bleak picture with German toll hike set to hit hard, trans info

Na dopravním portálu Trans info publikoval redaktor Gregor Gowans článek pojednávající o pesimistických prognózách českých dopravců.

06. 11. 2023   Ne každý chápe, jak nám Německo zavařilo, autoservismagazin

Generální tajemník Sdružení ČESMAD Bohemia Vojtěch Hromíř situaci komentuje: „Podle našich zjištění si zákazníci silniční dopravy zatím nepřipouštějí, že Green Deal na ně začíná dopadat. Málokdo očekával, že se německé zpoplatnění infrastruktury skutečně takřka zdvojnásobí.“

01. 11. 2023   Řidiči kamionů nemají kde odstavit auta, transport-logistika

Bohužel i nákladně vybudovaných sto míst za rok vyřeší problém až za dvacet let,“ upozorňuje mluvčí Česmad Felix. Podle něj je výstavba dalších nových odstavných míst příliš komplikovaná a zdlouhavá jednak kvůli legislativním podmínkám, jednak protestům obcí a občanů, v jejichž blízkosti se má stavět.

30. 10. 2023   Diskuze Trendy z Dopravy - Přesun zboží na železnici.

Online diskuse, které se zúčastnili zástupci ČESMAD BOHEMIA - Vojtěch Hromíř a Aleš Willert. Záznam na YouTube

20. 10. 2023   Rozhovor s Vojtěchem Hromířem na téma obnovení dočasných kontrol na hraničních přechodech pro ČRo - Ranní plus

18. 10. 2023   Drahý stavební materiál brzdí výstavbu bytů, ceny nemovitostí rostou, feedit

Podle sdružení dopravců Česmad může úbytek zakázek předcházet začátku ekonomické krize. „Doprava je jedním z prvních indikátorů trendů v ekonomice. Před poklesem klesají objednávky,
výrobci a obchodníci se nezásobují a tak dále. Naopak před růstem se ekonomika na něj musí připravit, dopravit materiál, pak dodat zboží a pak se teprve čísla z výroby a prodeje projeví v
HDP
,“ vysvětluje generální tajemník Česmad Vojtěch Hromíř.

26. 09. 2023   Zdražování nebere konce. Nafta bude dražší než benzin (Olomoucký deník)

Vysoké ceny paliv, zejména nafty, přidělávají starosti dopravcům. „Pro kamionové dopravce, u nichž cena nafty tvoří zhruba třetinu nákladů, to znamená nárůst výdajů cca o tři koruny na kilometr. Tedy o více než deset procent. O dalších téměř deset procent zvyšuje ostatní náklady stále vysoká inflace,“ popsal mluvčí sdružení dopravců ČESMAD Bohemia Martin Felix.

24. 09. 2023   Stane se silniční doprava luxusní službou? (Dnoviny)

Cena středně těžkých a těžkých nákladních vozidel v elektrickém provedení je v současnosti v nabídce všech značek na trhu vždy téměř trojnásobná oproti klasické dieselové verzi. Nákladní vozy s vodíkovými palivovými články zatím na trhu k dispozici nejsou, jejich cena rozhodně ale nižší nebude. Silniční doprava se při udržení současných trendů patrně velmi rychle stane luxusním zbožím,“ uvedl Martin Felix.

23. 09. 2023   Smrtelných nehod dodávek přibývá, (MF Dnes)

Řidiči dodávek budou muset dodržovat pravidla odpočinku stejně jako řidiči kamionů. Tedy 4,5 hodiny řídit a dát si tři čtvrtě hodiny přestávku. Denně budou moci řídit nejvýš devět nebo deset hodin,“ popisuje Jan Medveď

20. 09. 2023   Elektrická nákladní doprava přichází. Česko nesmí zaspat přípravu infrastruktury (autojournal)

Hrozí zde riziko, že podmínky pro podporu vozidel s alternativními pohony v Evropě nemusejí být všude stejné. A obávám se, aby na to Česká republika byla dostatečně připravená – zatím tu přípravu moc nevidím,“ podotýká prezident Sdružení Česmad Bohemia Josef Melzer.

19. 09. 2023   Czech haulage association says public being misled over proliferation of overloaded lorries trans.info

Gregor Gowans, redaktor internetového portálu trans.info zveřejnil reakci Vojtěcha Hromíře na zprávy o přetěžování nákladních vozidel z rozhovoru pro Dopravní noviny.

19. 09. 2023   Konec předjíždění kamionů. Zákaz přibude na více než 30 úsecích (seznamzpravy)

Sdružení dopravců Česmad Bohemia proti úsekovému omezení předjíždění v zásadě není, vadilo by mu ale plošné omezení. „Vina ovšem není pouze na straně kamionů, ale v nedostatečnosti infrastruktury. Je-li problém v kopcovité části D1, nelze to řešit pouze zákazy, ale je třeba pozitivní přístup a v kritických místech pracovat na rozšíření na tři pruhy. Když to jde v Německu a Polsku, proč ne u nás,“ napsal ve vyjádření mluvčí Martin Felix.

17. 09. 2023   Nedostatku parkovacích míst pro nákladní vozidla byla věnována reportáž ČRo - Plus - Hlavní zprávy, kde Martin Felix k tématu uvedl, že „řidiči jsou vystaveni dilematu, zda nedodržet pravidlo o povinných přestávkách, nebo zaparkovat na nevhodném místě. Za oboje jim hrozí sankce. Podle tachografu lze dohledat i minutové překročení dob řízení měsíc zpětně. A byli jsme svědky toho, že i za takto banální přestupek, který nikoho neohrožuje, padly pokuty.

17. 09. 2023   Benzin i nafta zdražují. Cenu zvedá i hra se strachem (seznamzpravy)

Podle mluvčího Sdružení automobilových dopravců Martina Felixe je podíl ceny nafty na nákladech dopravců zhruba třetinový a navýšení cen se do nich promítne. „Nebude to okamžitě a u všech stejně. Některé firmy mají tzv. palivové doložky, a cena se tak mění automaticky, jiné musí zvýšené náklady a následné promítnutí do ceny za přepravu dojednat se svými zákazníky,“ říká.

14. 09. 2023   Pohonné hmoty v Česku dál zdražují — Téma: Dopady drahých paliv na dopravce, hostem pořadu Studio ČT24 byl Vojtěch Hromíř

14. 09. 2023   Zdražování u benzinek: Cena nafty stoupá, benzin je letos nejdražší. Problém (nejen) pro malé dopravce (blesk)

Nynější nárůst cen je podle mluvčího Česmad Bohemia Martina Felixe významný a navíc poměrně velmi rychlý. „To je problém i pro dopravce, kteří mají palivové doložky, protože cena zakázky se dorovnává až po určitém období, nejdříve měsíci, a je tak ohroženo jejich cash-flow,“ řekl Felix.

14. 09. 2023   Snaha zatěžovat silniční dopravu dalšími náklady začíná být neúnosná (dnoviny)

Silniční dopravci se v současné době potýkají s poklesem přeprav a zároveň s dalším nárůstem vstupních nákladů. Milan Frydryšek připravil rozhorovr s Vojtěchem Hromířem, ve kterém se věnovali aktuální situaci a výhledu na další období.

06.09.2023   Vojtěch Hromíř hostem pořadu ČRo - Plus - Ranní Plus, jehož tématem byly důvody úbytku zakázek nákladních dopravců. 

05. 09. 2023   Dopravcům ubývá zakázek. Potvrzují zpomalení ekonomiky (fintag)

Noví dopravci se do oboru nehrnou,“ říká Vojtěch Hromíř s tím, že teď posilují hlavně střední a větší firmy, které za covidu omezovaly vozové parky. „Skoková změna ceny je komplikací. A nepříjemné je, že to přichází v době poklesu zakázek, což vyvolává tlak na cenu. Také jsme se dostali na ceny nafty vyšší o 3,50 koruny za litr, než mají Poláci, kteří mají v oboru největší sílu,“ uvedl.

05. 09. 2023   Ubývá zakázek pro kamionové dopravce, může to být předzvěst krize (dnoviny)

"Doprava je jedním z prvních indikátorů trendů v ekonomice. Před poklesem klesají objednávky, výrobci a obchodníci se nezásobují, a tak dále. Naopak před růstem se ekonomika na něj musí připravit, dopravit materiál, pak dodat zboží a pak se teprve čísla z výroby a prodeje projeví v HDP," řekl generální tajemník ČESMAD Bohemia Vojtěch Hromíř.

01. 09. 2023   V ČR není kde odstavit kamion, nebezpečně parkují všude. Obce vydírají stát (idnes)

V posledních letech ŘSD problém začalo řešit seriózní analýzou a dnes jsou již i výsledky s přibývajícími místy. Bohužel i nákladně vybudovaných sto míst za rok vyřeší problém až za dvacet let,“ uvedl mluvčí sdružení dopravců Martin Felix. Výstavbu podle něj komplikuje složitá příprava staveb kvůli nefunkční legislativě a také silné protesty obcí a občanů, v jejichž blízkosti se má stavět.

01. 09. 2023   V EU má být už za sedm let skoro třetina kamionů elektrická. V Česku jich je 17 a ani jedna nabíječka (Hospodářské noviny)

Vidíme pár pilotních projektů s vozidly do 19 tun a na kratších vzdálenostech. Pokud ale budoucnost zůstane nalajnována jako dnes, bude elektrifikace aktuálním tématem pro stále větší skupinu dopravců. A když někdo nebude mít vhodné podmínky pro investici do bezemisních vozidel, může být jeho byznys v ohrožení. Tlak bude narůstat,“ říká Hromíř.

28. 08. 2023   Na dálnicích se testují nové značky zakazující kamionů předjíždění. Jsou jediným řešením? (hanacka.drbna)

Nikdo se s námi s vyhodnocením a závěry zákazu předjíždění nákladních automobilů nespojil, ani nám výsledky nedal k dispozici. Pokud má opatření přispět k bezpečnosti a plynulosti provozu, s jeho trvalým zavedením v daných úsecích souhlasíme, ale zároveň se domníváme, že zákaz může být pouze jedno z možných řešení. Jak ukazují zkušenosti ze sousedních zemí, lze takové úseky rozšířit o další jízdní pruhy vyhrazené pro pomalejší vozidla. Někdy je možné využít i liniové řízení provozu,“ komentoval Martin Felix, tiskový mluvčí největšího českého sdružení automobilových dopravců ČESMAD BOHEMIA.

26. 08. 2023   Vojtěch Hromíř byl hostem televizního pořadu Studio 6 vysílaného ČT24, kde hovořil o zdražování cen paliv v ČR.

13. 08. 2023   Martin Felix na téma plošného zákazu předjíždění v pořadu Partie PLUS

09. 08. 2023   Německo zvýší mýto až na dvojnásobek. Dopravci zdraží, obchodníci zřejmě též (Hospodářské noviny)

Navržené zvýšení vypadá, jako by německá vláda zcela ztratila smysl pro realitu. Osobně očekávám, že dojde ještě k nějaké korekci, ale zatím musí dopravci a hlavně jejich zákazníci od letošního 1. prosince počítat s nárůstem sazeb například o 83 procent u kamionu nad 18 tun a s motorem splňujícím normu Euro 6, to je o 3,80 koruny na kilometr. U přepravy do Hamburku to znamená nějaké dva tisíce korun navíc,“ říká generální tajemník sdružení dopravců Česmad Bohemia Vojtěch Hromíř.

07. 08. 2023   Ceny pohonných hmot rostou. Češi zase jezdí tankovat do Polska (tnbiz)

"Zvýšená cena nafty bohužel začala negativně ovlivňovat podnikání v silniční dopravě, především u těch dopravců, kteří jsou odkázáni na veřejné čerpací stanice," upozornil mluvčí dopravce ČESMAD BOHEMIA Martin Felix.

06. 08. 2023   Rozvadov 2025: místo ruin parkovací místa (MF Dnes)

Martin Felix ze sdružení nákladních dopravců Česmad Bohemia podotkl, že každé nové místo pro odstavení kamionu u hlavních tras je velmi důležité. „V republice aktuálně chybí přes dva tisíce míst, snížení počtu chybějících míst o další více než dvě stovky zní velice dobře,“ uvedl Felix.

01. 08. 2023   Spotřební daň se na předcovidovou hodnotu může ještě zvýšit, říká petrolejář (idnes)

Pro provozovatele kamionové dopravy je totiž rozhodující, za kolik nakupuje naftu největší konkurence ze sousedního Polska. „Podle posledních dat z minulého týdne jsme měli motorovou naftu bez započtení DPH o padesát haléřů levnější než v Polsku. Po zvýšení sazby předpokládáme, že oproti polským kolegům budeme v nevýhodě zhruba o korunu nebo o korunu padesát,“ uvedl tajemník sdružení dopravců Česmad Bohemia Vojtěch Hromíř.

31. 07. 2023   Nafta od prvního srpna zdraží. Sdružení dopravců tvrdí, že to ohrozí nákladní dopravu (zpravy.aktualne)

Podle mluvčího sdružení Martina Felixe znevýhodní zejména v soutěži se zahraničními konkurenty. "Snížení daně nám velmi pomohlo, teď se naopak dostaneme na vyšší úroveň, což pro české dopravce bude v tendrech, kde se hraje o halíře, znamenat handicap," uvedl. Nejde podle něj pouze o polské dopravce, ale také rumunské či bulharské. Řekl, že pokud zahraniční dopravci vytlačí ty české, dopadne to i na státní kasu. "Český dopravce zaplatí na daních a odvodech průměrně 800 tisíc až milion korun ročně, zatímco zahraniční zde nechá pouze zhruba 70 tisíc Kč za mýto," dodal.

31. 07. 2023   Podle vlády se u nás jezdí moc levně. Nezapomeňte dnes nabrat plnou, rýpla si Schillerová (cnn.iprima)

Návrat spotřební daně z nafty také podle sdružení dopravců ČESMAD ohrozí české nákladní silniční dopravce, a to hlavně vzhledem k polské konkurenci.

31. 007. 2023   V srpnu vzroste spotřební daň na naftu. Diesel kvůli tomu podraží (tn.nova)

Ne všem se ale změna zamlouvá. "Jednak je vždycky nepříjemné, když se pravidla mění v průběhu hry a spotřební daň měla platit do konce roku. To znamená změnu nějakých smluv, možná nějaké tendry, ale především to ohrozí konkurenceschopnost našich dopravců vůči polským autodopravcům," uvedl mluvčí společnosti ČESMAD Bohemia Martin Felix.

31. 07. 2023   Vláda vymyslela, parlament odkýval, Pavel podepsal: Nafta bude od úterý dražší (zpravy.tiscali)

Zvýšení spotřební daně z nafty ohrozí české nákladní silniční dopravce, zejména vzhledem k polské konkurenci. Pokud zahraniční dopravci vytlačí české firmy, bude to mít negativní vliv na státní rozpočet, uvedlo dnes sdružení automobilových dopravců Česmad Bohemia.

30. 07. 2023   V ČR podle dopravců stále chybí až 2000 odstavných míst pro kamiony (ceskenoviny)

U českých dálnic podle odhadů chybí 1500 až 2000 odstavných míst pro kamiony. O prázdninách se navíc kvůli zákazu jízdy v pátek večer a v sobotu dopoledne problém zesiluje. Uvedlo to Sdružení automobilových dopravců Česmad. Podle webu Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) je nyní v provozu 3185 odstavných míst pro kamiony, ředitelství staví dalších 236.

27. 07. 2023   Zvýší se spotřební daň. Nafta zdraží jen mírně, dopravci se obávat nemusejí (businessinfo)

Chápu, že státní finance nejsou v dobrém stavu, ale takováto rychlá změna nás poškodí. Dopravci mají nasmlouvané zakázky dopředu a vysoutěžili je s vědomím, že daň bude do konce roku stálá. My se potýkáme o halíře a nafta je klíčovou položkou,“ řekl už po oznámeném zvýšení prezident sdružení Josef Melzer.

18. 07. 2023   Konec daňové úlevy na naftu? Dopravci se na budoucí výkyvy připravují palivovými doložkami (kurzy)

Pro dopravce není nejdůležitější absolutní cena nafty, ale její porovnání s cenou, kterou mají k dispozici dopravci z ostatních států. Rozhodnutím vlády, které o půl roku zkracuje zákonem stanovené podmínky, o šance vyrovnaně soutěžit čeští dopravci přicházejí,“ uvedl mluvčí sdružení ČESMAD Bohemia Martin Felix.

13. 07. 2023   Zeptali jsme se Zdeňka Radosty, jednatele společnosti Radosta CZ, s. r. o., a člena Regionální komise České Budějovice ČESMAD Bohemia (dnoviny)

Jistě, zvýšení o 1,50Kč bude představovat další nárůst. Na shromáždění zástupců Sdružení ČESMAD Bohemia na konci května v Praze si všichni na nárůst vstupů stěžovali a nikdo nyní neví, jestli podnikání v dopravě, zejména u menších dopravců má do budoucna smysl.

13. 07. 2023   Nafta už pod 30 korun nepůjde. Cenu zvedne spotřební daň (Hospodářské noviny

Ztráty výhody proti polské konkurenci se kvůli rozhodnutí státu obávají čeští dopravci. „Díky snížení spotřební daně jsme byli nákladově konkurenceschopní. To se opět změní,“ řekl Vojtěch Hromíř, generální tajemník sdružení Česmad Bohemia.

13. 07. 2023   Zeptali jsme se Ing. Jana Medvedě, zástupce generálního tajemníka a vedoucího legislativního odboru Sdružení ČESMAD Bohemia (dnoviny)

Milan Frydryšek připravil rozhovor s Jaem Medveděm o návrhu změn pravidel pro řidiče v příležitostné dopravě, zvýšení cen nafty a nedostatku řidičů.

10. 07. 2023   Při dlouhé jízdě dělejte přestávky jako profesionálové (prahain)

Každý řidič působící v kamionové přepravě používá digitální záznamové zařízení s osobní čipovou kartou. Řidič může mít jen jednu kartu. Nepoužití karty se trestá pokutou běžně 100 tisíc korun a zákazem činnosti na tři až šest měsíců. Místa bez záznamu na kartě jsou také přestupkem. Jízdy bez řidičovy karty záznamové zařízení uchovává běžně několik měsíců a dopravce záznamy musí archivovat jeden rok,“ vyjmenoval pro redakci PrahaIN.cz Martin Felix, tiskový mluvčí sdružení dopravců ČESMAD BOHEMIA.

02. 07. 2023   Od zdražení mýtného si ministerstvo slibuje dodatečné dvě miliardy (ceskatelevize)

Změna zřejmě nebude politicky sporným tématem, zvýšení sazeb podpořil i bývalý ministr dopravy a místopředseda opozičního ANO Karel Havlíček. Poměrně střízlivě se k ní stavějí i autodopravci. Mluvčí jejich sdružení ČESMAD Bohemia Martin Felix nicméně podotkl, že dodatečné náklady zaplatí zákazníci. „Ale pro dopravce je větší problém navýšení spotřební daně, respektive dřívější ukončení snížené sazby,“ upozornil.

01. 07. 2023   Přetěžování vozidel v logistice klesá, ale nemizí. Vysokorychlostní váhy však spolehlivé řešení nenabízejí (zpravodajstvi24)

Z ročního vyhodnocení provozu vysokorychlostních vah na 47. kilometru dálnice D8 vyplývá, že téměř dvě třetiny přetížených kamionů na dálnici D8 patří tuzemským dopravcům, třetina pak připadá na ty z ciziny. „Počty zjištěných přestupků neodpovídají našemu předpokladu, že v mezinárodní přepravě se přetížené kamiony vyskytují jen minimálně,“ překvapeně komentuje podíl zahraničních hříšníků Zdeňek Gerstner, ředitel regionálního pracoviště ČESMAD v Ústí nad Labem

01. 07. 2023   Sněmovna smetla ze stolu zmírnění zákazu jízdy kamionů o prázdninách. Do hry ho může vrátit Senát (autosalon)

Sdružení Česmad Bohemia se ale nevzdalo a doufá, že návrh do hry vrátí při projednávání novely zákona o silničním provozu Senátem. Podle Martina Felixe se totiž často stává, že: „V prázdninových měsících, kdy platí páteční a sobotní zákaz, nestihnou do cíle dojet, a musí tak trávit čas do sobotního odpoledne na přeplněných parkovištích místo doma s rodinou. Úleva by se netýkala tranzitujících kamionů, ale typicky pouze českých řidičů. Z nich tuto možnost využije dle expertních odhadů jen několik stovek, což je z celkového denního počtu sedmdesáti tisíc kamionů na našich silnicích zanedbatelná část.“ Sdružení navíc upozorňuje, že dojezdy na vykládku by se prakticky dotkly jen pátků o prázdninách

27. 06. 2023   Nová výjimka pro kamiony o víkendech? Krok zcela špatným směrem (denikreferendum)

Tuto novelu velmi vítá generální tajemník Sdružení ČESMAD BOHEMIA Vojtěch Hromíř: „Umožnit našim řidičům dojet v zákazu na místo vykládky a pak domů nebo do firmy bude pro ně velká úleva. Často se totiž stává, že v prázdninových měsících, kdy platí páteční a sobotní zákaz, nestihnou do cíle dojet, a musí tak trávit čas do sobotního odpoledne na přeplněných parkovištích místo doma s rodinou. Obavy ze zahlcení dálniční sítě kamiony jsou zcela liché.

22. 06. 2023   Dojezdy domů dálnice nezaplaví (systemylogistiky)

22. 06. 2023   S dojezdy řidičů kamionů domů se dopravců dálnice nezaplaví (dnoviny)

13. 06. 2023   Největší čeští dopravci bijí na poplach, prahain

„Rychlá změna poškodí naše dopravce. Mají totiž nasmlouvané zakázky dopředu a vysoutěžili je s vědomím, že daň bude do konce roku stálá. Pro nás je důležité, abychom mohli konkurovat dopravcům z Polska, Litvy a z dalších zemí. Proto máme obavy, že po tomto kroku, bude situace pro nás krajně nepříznivá. Mnoho dopravců nebude schopno konkurovat v soutěži se zahraničními firmami,“ upozornil Josef Melzer. „Velmi dobře chápeme, že stát je nyní v obtížné situaci. Vládu nevydíráme, ani nehrozíme stávkami. To není náš způsob vyjednávání. Domnívám se ale, že pokud kamiony zůstanou stát, neboť dopravci přijdou o zakázky, tak ve výsledku na to doplatí všichni, včetně státní pokladny,“ upozornil šéf dopravců.

07. 06. 2023   Vojtěch Hromíř byl hostem pořadu ČT24 - 90′ ČT24 (od 31:35 minuty vysílacího času), tématem diskuze bylo zvýšení cen pohonných hmot.

05. 06. 2023   Dočkáme se řidičů z třetích zemí? ČESMAD jednal s ministrem dopravy, busportal

Generální tajemník Sdružení Vojtěch Hromíř současnou situaci komentuje: „Doufám, že se nestaneme svědky toho, že úsporná opatření omezí servis státu tak důležitému oboru, jakým je silniční doprava. Ta jako významný vývozce služeb přináší do našeho rozpočtu miliardové částky, bohužel nedostatek řidičů je pro ni limitujícím faktorem. A právě zahraniční řidiči jsou nejdůležitějším zdrojem, který kvůli složité byrokracii lze ovšem využít pouze velmi omezeně.“ Dodává: „A ještě zmíním jednu věc. Problém nedostatku řidičů je i o podmínkách pro jejich práci. Nechápu, proč se někteří poslanci vymezují proti mírné úlevě pro české řidiče, kteří by podle návrhu v parlamentu mohli dojet na vykládku a domů v zákazu jízdy. Jde jen nanejvýš o menší stovky rozprostřené na celé dálniční síti. To se v provozu ani nepozná a řidiči mohou strávit víkend s rodinou. Tato společnost řidičům kamionů mnohé dluží, podívejme se jen na přeplněné odpočívky. I toto téma jsme s panem ministrem probrali.“

02. 06. 2023   Výjimky ze zákazu jízd pomohou řidičům kamionů, ostatním život nezkomplikují, elogistika

Vojtěch Hromíř uvádí na pravou míru: „Umožnit našim řidičům dojet v zákazu na místo vykládky a pak domů nebo do firmy bude pro ně velká úleva. Často se totiž stává, že v prázdninových měsících, kdy platí páteční a sobotní zákaz, nestihnou do cíle dojet, a musí tak trávit čas do sobotního odpoledne na přeplněných parkovištích místo doma s rodinou. Obavy ze zahlcení dálniční sítě kamiony jsou zcela liché. Výjimka se nebude týkat cizích tranzitujících kamionů, ty zde žádnou vykládku nemají ani jejich řidiči bydliště. Řádově půjde maximálně o stovky vozidel, navíc rozprostřených po celé dálniční síti. Ostatně ani ve zbylých deseti měsících, kdy u nás páteční a sobotní zákaz neplatí, nejsou v tyto doby dálnice přetíženy kamiony. Obavy ze zahuštění dopravy v neděli již vůbec nejsou na místě, neboť v neděli je drtivá většina továren a provozů uzavřena a žádná vykládka zde ani probíhat nemůže.

01. 06. 2023   CNN Prima NEWS - Zprávy, hostem vysílání pojednávajícího o zmírnění zákazů jízd pro nákladní dopravu byl Martin Felix.

19. 05. 2023   V Česku zoufale chybí profesionální šoféři. Dopravci vkládají naděje do cizinců, Brněnská drbna

Nedostatek řidičů se snaží Sdružení automobilových dopravců Česmad, pod který Institut silniční dopravy spadá, řešit podporou českých středních škol. Bicera uvedl, že podporují žáky technických oborů, aby si při studiu udělali řidičský průkaz skupiny C. „Doprava, ač důležitý obor, nemá žádný samostatný učební obor řidič. A o jeho vytvoření se ani neuvažuje. Důvodem, je, že absolventi by měli mít co možná největší uplatnitelnost na trhu práce, a úzce specializovaný učební obor do této koncepce nezapadá," dodal.

18. 05. 2023   Města o data z „hlídacích“ vah přetížených kamionů nestojí. Zahltily by je prý drobnými přestupky, Hospodářské noviny

„O správnosti naměřených hodnot a správně provedené kalibraci často panují pochyby a mnohá odvolání tak končí pro dopravce úspěšně,“ řekl mluvčí Sdružení automobilových dopravců Česmad Bohemia Martin Felix.

18. 05. 2023   Finanční zátěž firem životní prostředí nezlepší, dnoviny

„Peníze zaplacené za emisní povolenky v silniční dopravě by se měly beze zbytku vrátit do silniční dopravy. A upozorňujeme i na to, že se na trhu v EU potkávají místní dopravci s dopravci z třetích zemí, kteří by si vozili palivo bez zatížení povolenkami. I toto je potřeba mít na zřeteli, dodal mluvčí Sdružení ČESMAD Bohemia.

17. 05. 2023   Zvýšení spotřební daně z nafty opět sníží konkurenceschopnost českých dopravců, rozhovor s Vojtěchem Hromířem, dnoviny

„Ukončení nižší sazby ze spotřební daně z nafty o půl roku dříve, než stanoví zákon, opět sníží konkurenceschopnost českých dopravců.“ V rozhovoru pro Dopravní noviny to řekl generální tajemník Sdružení ČESMAD Bohemia Vojtěch Hromíř.

17. 05. 2023   Opravenou D1 ničí přetížené kamiony. Úřady se hádají, kdo za to může, seznamzpravy

Sdružení automobilových dopravců Česmad Bohemia má k zařízení výtky. „Technologie vážení je sice přesná, ale při provozu desetitisíců aut denně trpí. V drtivé většině Evropy funguje vysokorychlostní váha jen jako předvýběr podezřelých aut. Řidiče poté zastaví kontrola a na mechanické váze ověří, jestli je přetížený. Policisté jej hned mohou pokutovat a při vysokém přetížení nechat náklad přeložit,“ řekl mluvčí sdružení Martin Felix.

08. 05. 2023   Dopravce straší návrat vyšší daně z nafty. Ministr věří, že i tak budou konkurenceschopní, CT24

„Dopravci mají vysoutěžené kontrakty, které budou realizovat až do konce roku. Pokud se teď v pololetí podmínky změní, tak buď ty kontrakty začnou být ztrátové, nebo je zákazníci budou chtít přesoutěžit,“ upozorňuje generální tajemník Sdružení automobilových dopravců ČESMAD Bohemia Vojtěch Hromíř.

05. 05. 2023   Návrat vyšší sazby spotřební daně snižuje konkurenceschopnost českých dopravců, Elogistika

Josef Melzer, prezident Sdružení ČESMAD BOHEMIA k tomu říká: “Rozhodnutí vlády mě mrzí. Vážím si loňského opatření, kdy vláda daň snížila, chápu, že státní finance nejsou v dobrém stavu, ale takováto rychlá změna nás poškodí. Dopravci mají nasmlouvané zakázky dopředu a vysoutěžili je s vědomím, že daň bude do konce roku stálá. My se potýkáme o halíře a nafta je klíčovou položkou. Na trhu je navíc nyní převis dopravních kapacit a zhoršení podmínek nás sráží v soutěži s dopravci z jiných zemí. Předpokládám také, že část našeho tankování se opět přesune do zemí s příznivějšími cenami. Řešením by mohlo být i zavedení profesionální nafty, jak to mají například v Belgii, ve Španělsku, v Maďarsku a několika dalších zemích.“

04. 05. 2023   Nafta podraží, vláda zvýší spotřební daň o 1,50 koruny, MF Dnes

„Pro dopravce není nejdůležitější absolutní cena nafty, ale její porovnání s cenou, kterou mají k dispozici dopravci z ostatních států. A my jsme se přiblížili dokonce i k podmínkám nejsilnější flotily vozidel z Polska. Rozhodnutím vlády, které o půl roku zkracuje zákonem stanovené podmínky, o šance vyrovnaně soutěžit čeští dopravci přicházejí,“ uvedl prezident sdružení Česmad Bohemia Josef Melzer.

04. 05. 2023   Vláda chce zvýšit daň z nafty na původní hodnotu, Ournet

„Vrácení daně na vyšší úroveň by byl velký problém pro realizované zakázky a české dopravce by připravilo znovu o jejich konkurenceschopnost. Deficit rozpočtu nelze řešit jen škrty a zvyšováním daní, ale také podporou výkonu českých firem. A mezi nimi i dopravců, kteří vyvážejí náš export a jsou i sami exportéry dopravních služeb,“ řekl mluvčí sdružení Česmad Bohemia Martin Felix.

02. 05. 2023   Vláda chce předčasně zrušit daňovou úlevu na naftu. Dopravce to vytočilo, Denik

„Když se v Česku zvedne spotřební daň, minimálně část dopravců začne čerpat v cizině, a ve výsledku tak celkový příjem státní kasy bude nižší. Spotřební daň potom budou inkasovat i od českých dopravců státy s nižší cenou. Což může být i sousední Rakousko, kde cena bude po případném zvýšení v Česku srovnatelná. Díky nižší spotřební dani jsou naši dopravci i ve složité době konkurenceschopní a udrželi své kontrakty, kde počítají se současným nastavením daně. Nelze tedy hledět jen na cenu nafty na stojanech, která je teď nižší, ale hlavně na její srovnání s cenami v Polsku, na Slovensku nebo v Maďarsku,“ upozornil tajemník největšího sdružení dopravců v Česku ČESMAD Bohemia Vojtěch Hromíř.

01. 05. 2023   Nafta by mohla přijít o výhodnou sazbu DPH dříve, ČT24 web - Ekonomika

Podle mluvčího Sdružení automobilových dopravců ČESMAD Bohemia Martina Felixe se Česko snížením spotřební daně přiblížilo ke státům jako Polsko, Maďarsko nebo Slovensko. „Projevilo se to i na práci našich dopravců, že skutečně zakázky vzrostly. Teď zpátky, kdyby ta daň stoupla, tak velice rychle by to tyto země převzaly a jsou zde i velmi aktivní dopravci z Turecka, kteří si po cestě vezmou také levnější naftu.“

29. 04. 2023   Evropa se stane skanzenem. Ekologie zvítězila nad ekonomikou, kritizoval povolenky ekonom, Cnn.iprima

28. 04. 2023   Státy EU definitivně schválily reformu trhu s emisními povolenkam, Averia.news

27. 04. 2023   Nehodovost kamionů dlouhodobě klesá, bezpečnost se u dopravců stává standardem, dnoviny

Logistické a přepravní společnosti jsou neustále pod tlakem na zvyšování bezpečnosti provozu i snižování emisí. Proto přistupují k častější obměně vozového parku. „Někteří dopravci vozidla mění velmi často, po dvou, třech letech. Někteří jejich životnost využívají déle a vozidla si nechávají více jak tři roky,“ uvedl Martin Felix.

25. 04. 2023   Státy EU definitivně schválily reformu trhu s emisními povolenkami, investicniweb

Zavedení emisních povolenek na pohonné hmoty bude podle generálního tajemníka sdružení silničních dopravců Česmad Bohemia Vojtěcha Hromíře pro dopravce znamenat zdražení nafty o tři až šest korun na litr v závislosti na tom, jak se budou stanovovat ceny povolenek. To budou muset zaplatit objednatelé dopravy a nakonec spotřebitelé.

14. 04. 2023   Rozhorovor s Martinem Felixem na téma cen pohonných hmot ČT24 - 90′

24. 03. 2023   O dopadech normy Euro 7 na dopravce, Vojtěch Hromíř, CNN Prima news, vysílací čas 01:09:00 h.

20. 02. 2023   Bezemisní nákladní doprava v Česku? CNN Prima NEWS - Právě dnes

Hostem pořadu je Vojtěch Hromíř

16. 02. 2023   Sbohem, papíre. Zbavují se ho banky i obchody, na řadě jsou dopravci, denik

„Digitalizaci v České republice využívají jen jednotky dopravců. Vše je závislé na dohodě mezi dopravcem a přepravcem, kdy je mnohdy velmi těžké přemluvit velké hráče na zákaznickém trhu, aby implementovali elektronické nákladní listy,“ konstatoval Medveď.

16. 02. 2023   Brusel chce v roce 2030 čisté městské busy a zásadní omezení emisí náklaďáků, idnes

„Dálková nákladní a autobusová doprava zatím nemá za spalovací motor v současné době k dispozici adekvátní náhradu. Návrh nepočítá s využíváním uhlíkově neutrálních paliv, jejichž bilan

cz

Uživatelská sekce

E-shop Přihlásit se