Co řešíme a co se nám podařilo v roce 2024
Jednáme se zástupci MD ČR a společnosti Trexima o snížení administrativní zátěže pro dopravce.
Zástupce ČESMAD BOHEMIA podepsal memorandum k zajištění stabilního fungování veřejné linkové osobní dopravy a sociálního smíru týkajícího se problematiky odměňování řidičů autobusů. Podpis této spolupráce je výsledkem jednání vedených za účelem dohody na způsobu proplácení doby čekání řidičů mezi jednotlivými jízdami. Memorandum dále podepsali ministr práce a sociálních věcí, ministr dopravy, místopředseda Asociace krajů ČR, předseda sekce silniční dopravy Svazu dopravy ČR, prezident Svazu průmyslu a dopravy ČR a předseda Odborového svazu dopravy.
Obrátili jsme se na Evropskou komisi se žádostí o zakročení proti novým zákazům jízdy na rakouské dálnici A10 (Tauern).
Změny v bodovém systému - podařilo se nám odstranit 4 body za závažné porušení nařízení 561/2006 o dobách řízení a odpočinku.
Jako první jsme informovali o rozsáhlých protestech v Německu ve dnech 8. - 15. ledna 2024.
V souvislosti se zvýšenými kontrolami na hranicích Bulharska a Rumunska, kdy se čekací doby pro nákladní vozidla protáhly na čtyři až pět dnů, jsme prostřednictvím Mezinárodní unie silniční dopravy (IRU) žádali předsedkyni Evropské komise Ursulu von der Leyenovou o umožnění volnější přepravy zboží přes hranice Schengenského prostoru a EU.
ČESMAD BOHEMIA společně s Mezinárodní unií silniční dopravy IRU, vyzývá členské státy EU, aby důrazně odmítly návrh Evropského parlamentu uložit dopravcům povinné cíle pro nákup těžkých nákladních vozidel s nulovými emisemi.