Hlavní priority ČESMAD BOHEMIA

Posláním Sdružení je především snaha o zajištění co nejpříznivějšího podnikatelského prostředí pro dopravce. Její naplnění vyžaduje profesionálně vedený lobbing, který Sdružení chápe jako intenzivní spolupráci se všemi složkami státní správy počínaje obecními zastupitelstvy, Vládou ČR, Parlamentem a orgány Evropské unie konče. Hlavními nástroji k prosazování zájmů silniční dopravy je pečlivé sledování tvorby legislativních norem a jejich odborná oponentura, stejně jako zajištění dostatku informací a seriozních analýz pro kvalifikované rozhodování státní správy.

Hlavní priority a legislativní pozice Sdružení ČESMAD BOHEMIA

1. Vážení

Vážení kamionů má ochránit silnice, nikoliv obecní rozpočty!

Ochrana silnic je nutná, ale když se váží, musí být vážení korektní, správné a spravedlivé. Vážicí zařízení musí mít věrohodné ověření a řidič a dopravce musí mít možnost si ověřit, že vozidlo bylo skutečně přetížené.

2. Zákazy jízd a svátky

Kdy musí kamiony v Evropě zastavi? Přizpůsobí se i Česko?

Třetina států v Evropě nemá žádný zákaz jízdy pro nákladní auta, třetina má jen ve státní svátky, zbytek ve svátky a v neděli či v sobotu. Nikde nemají plošný zákaz v pátek jako v ČR o prázdninách, ten se musí zrušit.

3. Silniční a spotřební daň

Snižování daní českých silničních dopravců není žádné scifi.

Podařilo se nám přesvědčit politiky, aby se silniční daň v ČR dostala na minimum EU. A žádáme od vlády, aby v EU vyjednala úplné zrušení. Podařilo se nám přesvědčit vládu, že je v zájmu české autodopravy udržovat spotřební daň u nafty na minimu EU.

4. Nedostatek řidičů

Nedostatek řidičů nesmí vaši firmu zastavit.

Podařilo se nám domluvit, že získání C a profesáku zaplatí úřady práce. Na řadě školách jsme domluvili pro žáky získání C a profesáku. Snažíme se zjednodušit „dovoz“ řidičů ze třetích států. Žádost o povolení v ČR, odstranění kvót, snazší profesák.

5. Legislativa

Děsí váš džungle dopravní legislativy? Proklestíme vám cestu.

Stále se něco mění, doprava je terčem regulací. Znepříjemnit život autodopravcům se snaží zelení aktivisté. Podařilo se odvrátit rozšíření zákazu jízdy, snížení hmotnosti na 40 tun, plošný zákaz předjíždění i obecný zákaz vjezdu na silnice nižších tříd.

6. Vysílání řidičů a Balíček

Silniční dopravy v EU se mění, vždy víme, co přesně platí.

Sledujeme legislativu v Evropě, v Bruselu prosazujeme české zájmy a snažíme se udržet podmínky pro naši konkurenceschopnost a lepší podmínky i pro řidiče. Balíček stanovil nová pravidla, která postupně začínají platit, ovlivňujeme výklady.

7. Doby řízení, tachografy

Pokuty za nedodržení dob řízení nejsou nutné.

Předpisy a pravidla existují, provoz je nevyzpytatelný, ale dobře vyškolený řidič společně s kvalitní podporou při jednání s úředníkem je cesta, jak snížit na minimum pokuty za odchylky od dob řízení, přestávek a odpočinků.

8. Problémy v zahraničí, pokuty, mýto

Problémy českého autodopravce v zahraničí? Mnohé se dá vyřešit.

Většina pokut je zbytečných z neznalosti a neinformovanosti. Podmínky a pravidla z celé Evropy shromažďujeme, aktualizujeme, máme kontakty na osoby v mnoha státech Evropy. Pro správní řízení nabízíme poradenství a síť zahraniční právní pomoci.

9. Informace

Nejlepší informace pro autodopravce - z domova i ze světa.

Nejlepší prevencí problémů a pokut je dostatek informací všeho druhu, shromažďujeme jak informace provozní, např. zákazy jízdy, mýto, povolené rozměry vozidel apod., tak i legislativní nebo užitečné pro řidiče. Jsou k dispozici on line i jiným kontaktem.

10. Bodový systém

Profesionální řidič není amatér.

Bodový systém ohrožuje řidiče, máme přehled, co platí v ČR i zahraničí a jak se nejlépe vyvarovat ztrátě řidičáku. V české legislativě jsme úspěšně z bodového systému odstranili např. body za zákaz jízdy nebo přetížení.

11. Parkování

Parkování kamionů patří mezi základní lidská práva!

Řidič musí dělat povinné přestávky a odpočinky, tlačíme stát do výstavby odpočívek, jejich zvětšování, sháníme financování pro soukromé truck parky. Přesvědčujeme zákazníky a obce k výstavbě parkovišť a sociálních zařízení pro čekající řidiče.

12. Zahraniční konkurence

Na divoké devadesátky musí zapomenout i řidiči zahraničních kamionů.

Pravidelně jednáme s úřady, které kontrolují na silnici. Už se nebojí zastavit cizince, kontroly jsou v poměru 50 : 50, povedlo se upravit zákon a cizinci musí zaplatit dluh, jinak je jim znehybněno vozidlo. Prosazujeme u cizinců větší kontrolu povolení všeho druhu.

 

Legislativní pozice Sdružení ČESMAD BOHEMIA, z. s. - ZDE

 

cz

Uživatelská sekce

E-shop Přihlásit se